Europski socijalni fond plus (ESF+)

POZIV: ŠIRENJE MREŽE SOCIJALNIH USLUGA ZA DJECU

Opći cilj Poziva: Unaprjeđenje socijalne uključenosti djece i mladih kroz širenje mreže socijalnih usluga u zajednici s ciljem prevencije i smanjenja siromaštva i socijalne isključenosti.

Specifični cilj Poziva: Osiguravanje pružanja socijalnih usluga djeci, mladima i njihovim roditeljima/ udomiteljima/skrbnicima radi povećanja uključenosti u društvo.

Rok podnošenja prijave projektnog prijedloga: 1.12.2025., 15:00

Ukupan iznos Poziva19.000.000,00 EUR
Trajanje projekata: najmanje 24 mjeseci, a najviše 36 mjeseci

Intenzitet potpore (udio bespovratnih sredstava): do 100% prihvatljivih troškova.
U okviru ovog Poziva ne očekuje se sufinanciranje od strane Prijavitelja.

Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u Partnerstvu.

  1. Ustanova upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
    NAPOMENA: Nisu prihvatljivi prijavitelji domovi socijalne skrbi navedeni u Operativnom planu deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u RH od 2022. do 2027. godine te Hrvatski Zavod za socijalni rad, Obiteljski centar i Centar za pomoć u kući
  1. Udruga upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
  2. Pravna osoba vjerske zajednice upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
  3. Pravna osoba Katoličke crkve upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
  4. Zaklada upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
  1. Ustanova upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnosti socijalne skrbiili registrirana za obavljanje djelatnosti u području socijalne skrbi/zdravstva/obrazovanja
  2. Obiteljski centar
  3. Hrvatski zavod za socijalni rad
  4. Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
  5. Udruga upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbiili koja u Registru udruga ima navedenu djelatnost br. 9.1. (Odgoj i obrazovanje) i/ili br. 11.1. (Socijalna pomoć i podrška) i/ili 11.2. (Socijalne usluge) i/ili 14.1. (Preventivno djelovanje, unapređenje i zaštita zdravlja) i/ili 14.3. (Prevencija i suzbijanje ovisnosti) ili ima zabilježenu jednu ili više razrada djelatnosti koje spadaju pod navedene djelatnosti i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  6. Pravna osoba vjerske zajednice upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbiili koja ima predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  7. Pravna osoba Katoličke crkve upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koja ima predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  8. Zaklada upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbiili koja ima svrhu ili predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  • Posjedovati stabilne i dostatne izvore financiranja za provedbu aktivnosti projekta:
    • na razini Prijavitelja i Partnera kumulativno je ostvareno najmanje 25% ukupnih prihoda u odnosu na ukupne planirane prihvatljive troškove projekta, a sukladno zadnjem godišnjem financijskom izvješću (2024. godina)
  • Posjedovati dostatne operativne i administrativne kapacitete:
    • na razini Prijavitelja i/ili Partnera zaposlene su najmanje 2 osobe, ili je na raspolaganju najmanje 2 volontera, a sukladno zadnjem godišnjem financijskom izvješću (2024. godina)

Ukoliko se projekt ne provodi u partnerstvu, navedeni zahtjevi provjeravaju se na razini Prijavitelja.

  • Djeca bez roditelja/odgovarajuće roditeljske skrbi
  • Djeca i mladi u riziku
  • Djeca i mladi u alternativnim oblicima skrbi
  • Djeca i mladi s problemima u ponašanju
  • Djeca s teškoćama u razvoju
  • Djeca korisnika zajamčene minimalne naknade
  • Djeca i mladi žrtve nasilja
  • Djeca pripadnici romske nacionalne manjine
  • Djeca iz Ukrajine
  • Djeca bez pratnje
  • Raseljena djeca
  • Roditelji/udomitelji/skrbnici (i njihovi bračni ili izvanbračni drugovi) djece i mladih pripadnika ciljnih skupina koji su uključeni u projektne aktivnosti

Prijavitelj mora osigurati da su sudionici u projektnim aktivnostima pripadnici ciljne skupine, a za koje će ukoliko bude izabran, u ulozi Korisnika, biti obvezan osigurati dokaze o njihovoj pripadnosti ciljnim skupinama.

  1. Pružanje jedne ili više socijalnih usluga za pripadnike ciljnih skupina navedenih niže:
    • pružanje usluge psihosocijalne pomoći
    • organiziranje višesatnih dnevnih aktivnosti uz stručnu i drugu pomoć i podršku, radi zadovoljavanja osnovnih i dodatnih životnih potreba korisnika
    • pružanje usluge podrške roditeljstvu roditeljima/udomiteljima/skrbnicima djece i mladih pripadnika ciljnih skupina koji su uključeni u projektne aktivnosti i njihovim bračnim ili izvanbračnim drugovima
    • pružanje usluge preventivnih psihosocijalnih tretmana
    • pružanje usluga i programa osnaživanja, psihosocijalne i rehabilitacijske podrške djeci i mladima (kreativne/kulturne/sportske radionice, radionice razvijanja socijalizacijskih i komunikacijskih vještina, aktivnosti doživljajne pedagogije, programi usmjereni jačanju participacije djece, aktivnosti razvoja kognitivnih, funkcionalnih, komunikacijskih, govornih, jezičnih i socijalnih vještina i sl.)
  1. Horizontalne aktivnosti:
    • Komunikacija i vidljivost – organizacija i provedba početne i/ili završne konferencije projekta – izrada, tisak i/ili diseminacija promotivnih materijala za promociju i vidljivost projekta
    • Upravljanje projektom i administracija
  1. Broj pruženih socijalnih usluga: ukupan broj dana kada su pružene socijalne usluge svim pripadnicima ciljnih skupina u okviru jednog projekta i to tijekom cijelog trajanja provedbe projekta. Minimalna vrijednost: 550 pruženih socijalnih usluga
    • Primjer izračuna: ukoliko će projektom npr. biti pruženo 10 usluga psihosocijalne pomoći za 20 pripadnika ciljne skupine (200 usluga) i 30 organiziranih višesatnih dnevnih aktivnosti za 5 pripadnika ciljne skupine (150 usluga) i 20 usluga preventivnog psihosocijalnog tretmana za 10 pripadnika ciljne skupine (200 usluga), ukupan broj mjerljivog ishoda na razini projekta bio bi 550
  2. Broj provedenih aktivnosti komunikacije i vidljivosti: provedena barem jedna od navedenih promotivnih aktivnosti: organizacija i provedba početne konferencije projekta i/ili organizacija i provedba završne konferencije projekta. Minimalna vrijednost: 1 provedena aktivnost
  1. IZRAVNI TROŠKOVI OSOBLJA – troškovi povezani sa zaposlenicima angažiranima temeljem ugovora o radu ili Rješenja između poslodavca i radnika. Primjenjuje se korištenje Standardne veličine za troškove osoblja računanjem satnice prema zadnjem dokumentiranom godišnjem bruto iznosu sa 1720 sati za osobe koje rade u u punom radnom vremenu ili odgovarajućim razmjernim brojem sati od 1720 za osobe koje rade u nepunom radnom vremenu. Iznos troška plaće na projektu izračunava se množenjem važeće satnice osobe sa satima rada na projektu prema Izvješću o radu.
  1. OSTALI IZRAVNI TROŠKOVI (izravni troškovi koji nisu izravni troškovi osoblja):
    • troškovi prijevoza potrebni za provedbu projektnih aktivnosti (u slučaju korištenja vozila za npr. prijevoz pripadnika ciljne skupine do pružatelja socijalne usluge, prihvatljivi su troškovi goriva, cestarine, tunelarine, mostarine i sl.)
    • troškovi sudjelovanja pripadnika ciljne skupine u projektnim aktivnostima
    • troškovi vanjskih usluga neposredno vezanih uz provedbu projektnih aktivnosti
    • troškovi najma prostora i/ili adaptacije (prilagodbe) prostora u kojima se pružaju socijalne usluge
    • troškovi kupnje namještaja i opreme potrebne za pružanje socijalnih usluga
    • troškovi cateringa/obroka/pića potrebnih za provedbu projektnih aktivnosti, uključujući početnu i/ili završnu konferenciju
    • troškovi izrade materijala potrebnih za pružanje socijalnih usluga
    • troškovi izrade, tiska i/ili diseminacije promotivnih materijala u cilju promocije projekta kroz aktivnosti vidljivosti i komunikacije
    • troškovi najma prostora za početnu i/ili završnu konferenciju projekta
  1. NEIZRAVNI TROŠKOVI – svi prihvatljivi troškovi povezani s provedbom projekta, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini. Takvi troškovi mogu uključivati administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti. Tipični neizravni troškovi su troškovi upravljanja, troškovi postupka zapošljavanja, računovodstveni troškovi, troškovi čišćenja, trošak struje, vode, telefona i sl.

Za pomoć u cjelokupnom procesu pripreme projektne prijave kontaktirajte Epsim d.o.o.
Ivan Kermeci
+385 98 968 0458, ivan@epsim.hr

Objava natječaja:

listopad 2025.